Hegyek a távolból, hegyek a táborból

Hittantábor Köveskál – 2016

Az idei hittantábornak a nemrég felújított Köveskáli iskola adott helyet, amely a Balaton felvidéken, egészen pontosan a Káli medencében található. A július 11-én kezdődő egyhetes táborra összesen 16 kalandra éhes gyermek gyűlt össze.
Az óriási bőröndök betuszkolása után megkezdtük utazásunkat, amely igazán hangosra és vidámra sikeredett - ezúton is köszönjük a kitartó sofőröknek :).
Ideiglenes lakóhelyünk mindenki tetszését elnyerte, hiszen volt ott focipálya, tűzrakó hely, és a szépen felújított szobákért szinte azonnal elkezdődött a stipi-stopi. Péter bácsi és Ildikó néni még a készülődő „háború” előtt elosztották a szobákat és a csapatokat, és megbeszéltük a napi teendőket, majd naposokat is beosztottuk.
A tapasztalt hittantáborozók már alig várták, hogy kiderüljön, ki kinek az angyalkája lesz, mindez sorshúzással dőlt el. Angyalkának lenni annyit jelent, hogy több figyelmet illik fordítani a szerencsés/kevésbé szerencsés társra. Mindezt természetesen titokban kell(ene) tartani (lehetőleg az utolsó napig). Az első napokban igen ötletes és kreatív ajándékok kerültek rejtélyes módon egyik ágyról a másikra, később ezeket az egyszerűség kedvéért inkább csokik és hasonló finomságok követték.
Általában az időjárás határozta meg a napi programjainkat, de a csapatjátékok és a délelőtti áhítatok, melyeken Péter bácsi gitár kíséretével énekeltünk, sosem hiányozhattak. Délutánonként pedig egy kis csendes pihenő után kirándulás, és még több csapatjáték /foci volt.
A hét témáját bibliai hegyek adták, úgymint az Ararát, a Sinai. a Kármel és Tábór hegyek. Ezekhez kapcsolódtak az áhítatok is, és a délelőtti játékos feladatok, melyeket Ildikó néni vezetett. Délutánonként, ha tehettük, kirándultunk, túráztunk a nem túl közeli hegyekbe (pl. Hegyestű), és a látottakból, hallottakból később kvízjátékokon versengtek csapataink.
Ebédelni a faluba jártunk le, a többi étkezéseinket, reggeliket, vacsorákat pedig a magunk által készített/hozott étel tette ki. :)
Mindennapjainkat gyakran (szinte mindig) megkeserítették az álnok legyek, amiktől versengve igyekeztünk megszabadulni a szivárvány minden színével rendelkező légycsapóinkkal…!
Sajnos a jégeső okozta izgalmakat mi is átéltük, páran a zuhanyzó épületében (amely külön volt építve a háztól) ragadva vártuk a vihar végét, és aggódva figyeltük a kocsikra pattogó hatalmas jégdarabokat.
Köszönjük Ildikó néni és Péter bácsi türelmét, kitartását, és azt is, hogy egy igazán szuper tábort szerveztek nekünk!
Találkozzunk jövőre is! :)

Varga Véta

Vissza a képekhez

A hét igéje:

„Akinek sokat adtak, attól sokat kívánnak, és akire sokat bíztak, attól többet kérnek számon.”