Dombra föl, völgybe le - Magas hegyek között

Hittantábor Köveskál - 2016

Ebben az évben Köveskálra mentünk táborozni, ami a Balaton felvidéken, a Káli medencében található. Összesen 16 gyermek verbuválódott össze, hogy egy hetet együtt töltsünk. A parókiáról indultunk több autóval (köszönjük a szülőknek a segítséget). Az út kb. egy szűk órácska volt, és ennek elteltével megérkeztünk a táborba. (Ami egyébként egy régi iskola volt, nagyon szépen felújítva.) A csomagok kirakodása után elkezdődött a stipi-stopi a szobákért. Végül mindenki szerencsésen abba a szobába került, amelyik neki tetszett. Miután pedig mindenki rendezte ügyes bajos gondjait (bevetette az ágyát…), megismerkedtünk az ideiglenes lakóhelyünkkel, ahol megtaláltuk a focipályát, a tűzrakó helyet, a mosdókat és a konyhát (az utóbbi kettő külön volt építve a lakóháztól).
Érkezésünk napján az első programunk az étkezés volt, ami a magunkkal hozott szendvicsekből állt. Ezt némi szabadidő követte, majd megalakítottuk az első gyűlést ahol elosztottuk a csapatokat, csapatkapitányokat, és angyalkát húztunk, (akinek a nevét húzod, azzal kedvesnek kell lenned és esetleg meg is lepheted valami aprósággal) beosztottuk a naposokat meg a napirendet. Ennek végén Péter bácsi gitár kíséretével énekeltünk egy jót.
Ez után, mint minden délután tettük, kimentünk focizni („simán Eb döntőbe is bejuthattunk volna”), de mikor eljött az ideje elmentünk zuhanyozni. Mikor visszatértünk a mosakodásból, még át lehetett menni látogatóba a szomszéd szobákba, de a napirendhez hűen ennek is meg volt a határideje. Majd a kijárási tilalmat követően, a szobában lévők egymással beszélhettek még, de végül a nem várt takarodó is eljött (23:00). Ez után személy szerint, mivel az épület földszintes volt az ablakon keresztül közlekedtem ha ”ki kellett mennem” mivel nem szándékoztam a többieket felkelteni!
A tábor témáját a hegyek és az ezekhez fűződő Bibliai történetek adták, amiket játékosan, vetélkedőkkel dolgoztunk fel (pl. Noé bárkája…).
Reggel felkeltünk (a naposok egy fél órával hamarabb), és mentünk reggelizni, amit egy imával kezdtünk és zártunk. Aztán pedig mindenki mehetett a dolgára és felkészülhetett az áhítatra, ami után szabad program következett. A kötetlen idő után jött a vetélkedő, az adott témával kapcsolatban, ami rengeteg feledhetetlen helyzetet szült (mint pl. a rajzolós feladat). Ebéd után pedig jött a napi kirándulás, túrázás.
Megnéztük Köveskált, és magunkba szívtunk minden tudnivalót, ami a településsel kapcsolatos, mivel kvíz is volt a feladatok között, (és természetesen megkerestük a kisboltokat, amik elláttak minket nassolni valóval).
Meglátogattuk a Pálos kolostort, ahol mindenki ádáz harcot vívott a különféle nagyságú böglyökkel. Elmentünk a Theodora forráshoz, ahol mindenki feltankolhatta magát tiszta forrásvízzel.
Elmentünk egy ”könnyed” kilátótúrára. A csapat végül meghódította a kilátót. Gyönyörű kilátás tárult elénk. Volt, aki tériszonnyal dacolva jött fel, így azon a napon mindenkiből hős lett a maga módján. Miután hazaértünk, Ildikó néniéknek sem kellett este sokáig csitítani minket…
A meleg időt azonban nehezebben bírtuk. Főleg mert a legyek is támadást indítottak ellenünk. Így mikor a hűs szobákban sziesztáztunk, előfordult, hogy a legyek ellen hajtóvadászatot kellett indítani (ezért olyan képességekre tettünk szert, mint a légy röptében elkapása).
Ám a vihar minket ért el először (engem a focipályán a barátaimmal). Miután pedig mindenki beszaladt a házba, pont akkor érkezett az óriási jégeső.
A vihart követő napon elmentünk a Hegyestű nevű hegyre, ami szintén pazar kilátást nyújtott.
Végül az utolsó nap szalonnát és mályvacukrot sütöttünk. A tűz mellett pedig nagyon jót beszélgettünk.
Reggel elkezdődött a pakolás, ami sokunknak nehéz volt a sok ruha miatt. Ezek után megreggeliztünk és megtartottuk a reggeli áhítatot ahol kiderült, hogy ki kinek volt az angyalkája, és hogy ki nyerte a csapatversenyt. Végül a záróének után pedig elkezdődött a bőröndök rakodása az autókba.
Számomra ez a tábor nagyon nagy élmény volt. Rengeteget tanultam. Remélem, hogy lesz még lehetőségem jövőre is eljönni és nagyon szépen köszönöm Ildikó néninek és Péter bácsinak, és mindenkinek ezt az élményekben gazdag hetet.

Nánássy Kincső

Vissza a képekhez

A hét igéje:

„Aki titeket hallgat, engem hallgat, és aki titeket elutasít, engem utasít el.”